Hanna Dąbrowska
Dyrektor Niepublicznego Przedszkola Terapeutycznego „Koniczynka” w Suwałkach
Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki specjalnej oraz kursy kwalifikacyjne z zakresu zarządzania oświatą, pracy
z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, rewalidacji indywidualnej.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Ruch Rozwijający bazujący na pracy Weroniki Sherborne I i II stopień
– Cykl szkoleń w zakresie terapii i edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, pomocy rodzinie osób z autyzmem
i wspierania otoczenia społecznego osób z autyzmem (Fundacja SYNAPSIS)
– Konferencja „TRUDNE ZACHOWANIA – POZYTYWNE PODEJŚCIE” – specyficzne, nieawersyjne i proaktywne metody postępowania wobec trudnych zachowań
– Cykl szkoleń w zakresie AAC
– Cykl szkoleń w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą z głęboką niepełnosprawnością intelektualną
– Autyzm bez lęku – Strategie redukowania stresu i lęku w życiu osób z ASD
– Autyzm od wewnątrz. Budowanie potencjału i samodzielności osób z ASD
LIDER ZMIAN w obszarze kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Barbara Ostaszewska
Wicedyrektor Niepublicznego Przedszkola Terapeutycznego „Koniczynka” w Suwałkach
Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki specjalnej – oligofrenopedagogiki. Terapeuta integracji sensorycznej (Studia podyplomowe: Teoria integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi). Jest także absolwentką studiów podyplomowych – Wczesne wspomagania rozwoju dziecka, oraz Edukacja i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera. Ukończyła również kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą.
Wybrane szkolenia i kursy:
– ADOS-2 – protokół obserwacji do diagnozowania zaburzeń ze spektrum autyzmu (międzynarodowy certyfikat diagnosty)
– Autyzm – małe dziecko, duża sprawa. Diagnoza, terapia, pomoc rodzinie – kompleksowe szkolenie organizowane przez Fundację Synapsis
– Szkolenie PECS – podstawowe i zaawansowane
– Karty oceny rozwoju psychoruchowego – KORP
– Cykl szkoleń dotyczących zaburzeń pokarmowych dzieci
– Konferencja „TRUDNE ZACHOWANIA – POZYTYWNE PODEJŚCIE” – specyficzne, nieawersyjne i proaktywne metody postępowania wobec trudnych zachowań
– Cykl szkoleń w zakresie AAC
– Cykl szkoleń w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą z głęboką niepełnosprawnością intelektualną
Konsultant ds. dietetyki
Edyta Czepanis
Nauczyciel
Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej z edukacją przedszkolną. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Oligofrenopedagogika, Wczesna Interwencja – pomoc dziecku i rodzinie w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju, w tym z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i opieki nad małym dzieckiem oraz Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem z wykorzystaniem założeń Programu RDI
– Cykl szkoleń z zakresu AAC
– Autyzm bez lęku – Strategie redukowania stresu i lęku w życiu osób z ASD
– Strefa dobrych emocji – Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka?
– Makaton – Program Rozwoju Komunikacji
– Autyzm od wewnątrz. Budowanie potencjału i samodzielności osób z ASD
– SensoPaka – metody i formy pracy z płytami SensoPaki i Platformą Rezonansową
Marcel Dąbrowski
Psycholog
Ukończył studia magisterskie z zakresu psychologii. Jest absolwentem studiów podyplomowych – Stosowana analiza zachowania: przygotowanie do pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju i zachowania, Oligofrenopedagogika, Przygotowanie pedagogiczne. Aktualnie w trakcie studiów podyplomowych: Edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Wybrane szkolenia i kursy:
– ADOS-2 – protokół obserwacji do diagnozowania zaburzeń ze spektrum autyzmu (międzynarodowy certyfikat diagnosty)
– Metoda ruchu rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne stopień I i II
– Cykl szkoleń z zakresu AAC
– Stosowanie i interpretacja Zestawu Kwestionariuszy do Diagnozy Spektrum Autyzmu ASRS
– Karty oceny rozwoju psychoruchowego – KORP
– Stosowanie i interpretowanie Skal Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym IDS-P oraz dla Dzieci i Młodzieży IDS-2
– Ruch Rozwijający bazujący na pracy Weroniki Sherborne I i II stopień
Angelika Anna Heromińska
Nauczyciel
Ukończyła studia magisterskie z zakresu logopedii; studia licencjackie z zakresu filologii polskiej. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Oligofrenopedagogika, Zintegrowana edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z elementami tańca oraz Edukacja i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Szkolenie w zakresie wspomagania rozwoju dziecka z autyzmem z wykorzystaniem założeń Programu RDI
– Cykl szkoleń z zakresu AAC
– Logorytmika – ruch słuch słowo
– Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia. Diagnoza – terapia – masaż
– Szkolenie do wykorzystywania testu Karty Oceny Gotowości Szkolnej – KOGS
– MAKATON – Program Rozwoju Komunikacji
– KOLD – Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – test do diagnozy dzieci w wieku od 1. Miesiąca do ukończenia 9. Roku życia. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka.
Nela Kuk
Nauczyciel
Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki specjalnej – edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
i autyzmem; studia licencjackie z zakresu pedagogiki specjalnej – oligofrenopedagogiki. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem z wykorzystaniem założeń Programu RDI
– Cykl szkoleń z zakresu AAC
– Autyzm bez lęku – Strategie redukowania stresu i lęku w życiu osób z ASD
– Strefa dobrych emocji – Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka?
– Makaton – Program Rozwoju Komunikacji
Natalia Sylwia Kuklińska
Nauczyciel
Ukończyła studia magisterskie z zakresu psychologii. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna z elementami terapii pedagogicznej, z językiem angielskim i przygotowaniem pedagogicznym oraz Oligofrenopedagogika, edukacja i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia
– Makaton – Program Rozwoju Komunikacji
– Cykl szkoleń z zakresu AAC
– Autyzm bez lęku – Strategie redukowania stresu i lęku w życiu osób z ASD
– Autyzm od wewnątrz. Budowanie potencjału i samodzielności osób z ASD
Kinga Izabela Madejek
Nauczyciel
Ukończyła studia magisterskie z zakresu Komunikacji Społecznej. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna, Oligofrenopedagogika oraz Edukacja i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem z wykorzystaniem programu RDI
– Kurs Terapii ręki I i II stopnia
– Komunikacja alternatywna i wspomagająca u osób z wieloraką niepełnosprawnością.
– Cykl szkoleń z zakresu AAC
– Autyzm bez lęku – Strategie redukowania stresu i lęku w życiu osób z ASD
– Strefa dobrych emocji – Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka?
– Makaton – Program Rozwoju Komunikacji
Magdalena Ostrowska
Nauczyciel
Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna oraz Autyzm, pokrewne zaburzenia rozwoju i oligofrenopedagogika – edukacja i terapia, a także Praktykiem Metody Tomatisa – programu stymulacji neurosensorycznej.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem z wykorzystaniem programu RDI
– Cykl szkoleń z zakresu AAC
– Autyzm bez lęku – Strategie redukowania stresu i lęku w życiu osób z ASD
– Strefa dobrych emocji – Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka?
– Makaton – Program Rozwoju Komunikacji
– Ruch Rozwijający bazujący na pracy Weroniki Sherbourne
– Autyzm od wewnątrz. Budowanie potencjału i samodzielności osób z ASD
Paulina Ewelina Siemienkiewicz
Nauczyciel
Ukończyła studia licencjackie z zakresu pedagogiki specjalnej: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, studia licencjackie z zakresu logopedii oraz studia podyplomowe – Edukacja i wspomagania osób z autyzmem i Zespołem Aspergera.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Najnowsze osiągnięcia medyczne, technologiczne oraz terapeutyczne – pozwalające na realne wyrównanie szans dzieci
z ubytkiem słuchu w nauczaniu powszechnym
– Zaburzenia Centralnego Przetwarzania Słuchowego (CAPD)
– Moje sylabki – sylabowa metoda nauki czytania prof. Jagody Cieszyńskiej
– Usprawnianie motoryki małej z wykorzystaniem elementów terapii ręki
– Cykl szkoleń z zakresu AAC
– Masaż logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne
– Gesty obrazujące ruchy artykulatorów @GORA w ujęciu praktycznym
Justyna Wilczewska
Nauczyciel
Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki oraz studia licencjackie z zakresu pedagogika rewalidacyjnej. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Socjoterapia, Logopedia, Edukacja i wspomagania osób z autyzmem i Zespołem Aspergera oraz Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Cykl szkoleń z zakresu AAC
– Masaż logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne
– Gesty obrazujące ruchy artykulatorów @GORA w ujęciu praktycznym
Anna Folejewska
Terapeuta integracji sensorycznej
Ukończyła studia magisterskie z zakresu pracy socjalnej z rewalidacją i resocjalizacją oraz pedagogiki. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Terapia Integracji Sensorycznej oraz Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Bilateralna Integracja – Program Szkolny
– Wspomaganie rozwoju dzieci ze specjalnymi trudnościami w nauce – program szkolny, wg integracji odruchów dr Sally Goddard
– Wpływ zaburzeń SI na całościowy rozwój dziecka – dobór odpowiednich narzędzi terapeutycznych
– Praca z dzieckiem prezentującym trudności pokarmowe o podłożu sensoryczno – motorycznym
– MNRI Integracja Odruchów dynamicznych i posturalnych cz.I i cz.II
– Cykl szkoleń w zakresie AAC
– Strefa dobrych emocji – Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka?
Katarzyna Siemiaszko-Jasińska
Logopeda
Ukończyła studia magisterskie z zakresu logopedii oraz pedagogiki specjalnej. Licencjat z zakresu filologii polskiej. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Cykl szkoleń z zakresu wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się
– Cykl szkoleń dotyczący edukacji i terapii osób z autyzmem
-Logorytmika
– Moje sylabki – nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną
– Terapia Ręki I i II stopnia
– Metoda werbo-tonalna w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej
– Metoda Dobrego Startu
Administracja i Obsługa
Marzena Wysocka
Sekretarz
Leszek Dąbrowski
Ewa Birk
Zuzanna Dąbrowska
Izabela Góral
Dorota Kondratowicz
Iwona Protasiewicz
Jadwiga Romańczuk
Emilia Rozmysłowicz
Anna Puniszko-Bernatowicz
Ewa Kuczkowska
Izabela Burdyn