kadra Centrum Terapii “Jesteśmy Razem” Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Suwałkach
Kadra
Terapeuci i specjaliści pracujący w Centrum Terapii „Jesteśmy Razem” Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Suwałkach to osoby, które nieustannie podnoszą swoje kwalifikacje i doskonalą umiejętności, aby wspierać dzieci i rodziców w procesie terapeutycznym i wychowawczym.
Wiemy, iż w procesie terapii bardzo ważne jest indywidualne podejście do każdego dziecka. Nasi terapeuci posiadają różne kwalifikacje, umiejętności i podejścia, aby w najpełniejszy sposób móc pomóc w każdej sytuacji.
W Centrum Terapii “Jesteśmy Razem” Niepublicznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Suwałkach pracują:
Barbara Ostaszewska
Dyrektor Centrum Terapii „Jesteśmy Razem” Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Suwałkach
Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki specjalnej – oligofrenopedagogiki. Terapeuta integracji sensorycznej (Studia podyplomowe: Teoria integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi). Jest także absolwentką studiów podyplomowych – Wczesne wspomagania rozwoju dziecka oraz Edukacja i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera. Ukończyła również kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą.
Wybrane szkolenia i kursy: – ADOS-2 – protokół obserwacji do diagnozowania zaburzeń ze spektrum autyzmu (międzynarodowy certyfikat diagnosty) – Autyzm – małe dziecko, duża sprawa. Diagnoza, terapia, pomoc rodzinie – kompleksowe szkolenie organizowane przez Fundację Synapsis – Szkolenie PECS – podstawowe i zaawansowane – Karty oceny rozwoju psychoruchowego – KORP – Cykl szkoleń dotyczących zaburzeń pokarmowych dzieci – Konferencja „TRUDNE ZACHOWANIA – POZYTYWNE PODEJŚCIE” – specyficzne, nieawersyjne i proaktywne metody postępowania wobec trudnych zachowań – Cykl szkoleń w zakresie AAC – Cykl szkoleń w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą z głęboką niepełnosprawnością intelektualną Konsultant ds. dietetyki
Hanna Dąbrowska
Wicedyrektor Centrum Terapii „Jesteśmy Razem” Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Suwałkach
Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki specjalnej oraz kursy kwalifikacyjne z zakresu zarządzania oświatą, pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, rewalidacji indywidualnej.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Ruch Rozwijający bazujący na pracy Weroniki Sherborne – Cykl szkoleń w zakresie terapii i edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, pomocy rodzinie osób z autyzmem i wspierania otoczenia społecznego osób z autyzmem (Fundacja SYNAPSIS) – Konferencja „TRUDNE ZACHOWANIA – POZYTYWNE PODEJŚCIE” – specyficzne, nieawersyjne i proaktywne metody postępowania wobec trudnych zachowań – Cykl szkoleń w zakresie AAC – Cykl szkoleń w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą z głęboką niepełnosprawnością intelektualną – Autyzm bez lęku – Strategie redukowania stresu i lęku w życiu osób z ASD – Autyzm od wewnątrz. Budowanie potencjału i samodzielności osób z ASD
Anna Folejewska
Terapeuta integracji sensorycznej
Ukończyła studia magisterskie z zakresu pracy socjalnej z rewalidacją i resocjalizacją oraz pedagogiki. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Terapia Integracji Sensorycznej oraz Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Bilateralna Integracja – Program Szkolny – Wspomaganie rozwoju dzieci ze specjalnymi trudnościami w nauce – program szkolny, wg integracji odruchów dr Sally Goddard – Wpływ zaburzeń SI na całościowy rozwój dziecka – dobór odpowiednich narzędzi terapeutycznych – Praca z dzieckiem prezentującym trudności pokarmowe o podłożu sensoryczno – motorycznym – MNRI Integracja Odruchów dynamicznych i posturalnych cz.I i cz.II – Cykl szkoleń w zakresie AAC – Strefa dobrych emocji – Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka?
Małgorzata Luty-Michalska
Pedagog
Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej; studia licencjackie z zakresu pedagogiki specjalnej – specjalność: terapia pedagogiczna, surdopedagogika. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Psychologia pozytywna w edukacji i wychowaniu. Wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży oraz Stosowana analiza zachowania: przygotowanie do pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju i zachowania.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Kurs języka migowego I , II i III-go stopnia, PZG Warszawa – Kurs przygotowujący do pracy “Metodą 18 struktur wyrazowych” -“Klucz do uczenia się. Metody pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” – Praca z dzieckiem nadpobudliwym ruchowo – Szkolenie Polskiego Towarzystwa Dysleksji “Inteligencje wielorakie w nauczaniu ortografii” – Makaton – Program Rozwoju Komunikacji – Cykl szkoleń w zakresie AAC
Anna Wasilewska
Psycholog
Ukończyła studia magisterskie z zakresu psychologii. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Psychologia dziecka – profilaktyka trudności wychowawczych oraz Zarządzanie Pracą i Zasobami Ludzkimi. Aktualnie jest w trakcie studiów – Terapia Rodzin, Edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ukończyła również kursy kwalifikacyjne z zakresu terapii poznawczo – behawioralnej dzieci i młodzieży oraz oligofrenopedagogiki.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Makaton. Program Rozwoju Komunikacji, Szkolenie podstawowe (znaki manualne i symbole) – Szkolenie superwizyjne (opracowanie strategii AAC z wprowadzeniem działań korygujących) prowadzone przez dr Magdalenę Grycman – Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji – I i II Stopień (M. Grycman) – Cykl szkoleń z zakresu terapii i edukacji dzieci z autyzmem – Terapia motoryki ręki dzieci z zaburzeniami rozwoju i MPDz I i II stopień – Program Szkoleniowy w zakresie Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne
Beata Wysocka
Fizjoterapeuta
Ukończyła studia magisterskie z zakresu fizjoterapii. Jest specjalistą w zakresie Metody NDT-Bobath, a także absolwentką studiów podyplomowych – Psychologiczno – pedagogiczne i dydaktyczne przygotowanie do zawodu nauczyciela, Oligofrenopedagogika oraz Edukacja i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Terapia neurorozwojowa NDT – Bobath – Kurs podstawowy w koncepcji PNF – Kurs PNF w usprawnianiu osób ze skoliozami
Edyta Czepanis
Pedagog
Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej z edukacją przedszkolną. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Oligofrenopedagogika, Wczesna Interwencja – pomoc dziecku i rodzinie w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju, w tym z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i opieki nad małym dzieckiem oraz Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Wybrane szkolenia i kursy:
– SensoPaka – metody i formy pracy z płytami SensoPaki i Platforma Rezonansową – Metoda werbo-tonalna w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej – Neurorozwojowa metoda Castillo-Moralesa w postępowaniu terapeutycznym i wczesnej stymulacji rozwojowej dziecka małego – Ergoterapia – terapia ręki w rozwoju małego dziecka – Cykl szkoleń z zakresu AAC – Makaton – Program Rozwoju Komunikacji – Cykl szkoleń dotyczący edukacji i terapii osób z autyzmem
Marcel Dąbrowski
Psycholog
Ukończył studia magisterskie z zakresu psychologii. Jest absolwentem studiów podyplomowych – Stosowana analiza zachowania: przygotowanie do pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju i zachowania, Oligofrenopedagogika, Przygotowanie pedagogiczne. Aktualnie w trakcie studiów podyplomowych: Edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Wybrane szkolenia i kursy:
– ADOS-2 – protokół obserwacji do diagnozowania zaburzeń ze spektrum autyzmu (międzynarodowy certyfikat diagnosty) – Metoda Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne – stopnień 1 i 2. – Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5) – Stosowanie i interpretacja Zestawu Kwestionariuszy do Diagnozy Spektrum Autyzmu ASRS – Karty oceny rozwoju psychoruchowego – KORP – Stosowanie i interpretowanie Skal Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym IDS-P oraz Dzieci i Młodzieży IDS-2 – Szkolenie PECS poziom 1
Angelika Anna Heromińska
Logopeda
Ukończyła studia magisterskie z zakresu logopedii; studia licencjackie z zakresu filologii polskiej. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Oligofrenopedagogika, Zintegrowana edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z elementami tańca oraz Edukacja i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Szkolenie w zakresie wspomagania rozwoju dziecka z autyzmem z wykorzystaniem założeń Programu RDI – Cykl szkoleń z zakresu AAC – Logorytmika – ruch – słuch – słowo – Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia – Diagnoza – terapia – masaż – Szkolenie do wykorzystywania testu Karty Oceny Gotowości Szkolnej – KOGS – Makaton – Program Rozwoju Komunikacji – KOLD – Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – test do diagnozy dzieci w wieku od miesiąca do ukończenia 9. roku życia. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka.
Nela Kuk
Pedagog
Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki specjalnej – edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem; studia licencjackie z zakresu pedagogiki specjalnej – oligofrenopedagogiki. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem z wykorzystaniem założeń Programu RDI – Cykl szkoleń z zakresu AAC – Autyzm bez lęku – Strategie redukowania stresu i lęku w życiu osób z ASD – Strefa dobrych emocji – Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka? – Makaton – Program Rozwoju Komunikacji
Natalia Sylwia Kuklińska
Psycholog
Ukończyła studia magisterskie z zakresu psychologii. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna z elementami terapii pedagogicznej, z językiem angielskim i przygotowaniem pedagogicznym oraz Oligofrenopedagogika, edukacja i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia – Makaton – Program Rozwoju Komunikacji – Cykl szkoleń z zakresu AAC – Autyzm bez lęku – Strategie redukowania stresu i lęku w życiu osób z ASD – Autyzm od wewnątrz. Budowanie potencjału i samodzielności osób
Kinga Izabela Madejek
Pedagog
Ukończyła studia magisterskie z zakresu Komunikacji Społecznej. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna, Oligofrenopedagogika oraz Edukacja i wspomaganie osób z autyzmem i Zespołem Aspergera.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem z wykorzystaniem programu RDI – Kurs Terapii ręki I i II stopnia – Komunikacja alternatywna i wspomagająca u osób z wieloraką niepełnosprawnością. – Cykl szkoleń z zakresu AAC – Autyzm bez lęku – Strategie redukowania stresu i lęku w życiu osób z ASD – Strefa dobrych emocji – Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka? – Makaton – Program Rozwoju Komunikacji
Magdalena Ostrowska
Pedagog
Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna oraz Autyzm, pokrewne zaburzenia rozwoju i oligofrenopedagogika – edukacja i terapia, a także Praktykiem Metody Tomatisa – programu stymulacji neurosensorycznej.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem z wykorzystaniem programu RDI – Cykl szkoleń z zakresu AAC – Autyzm bez lęku – Strategie redukowania stresu i lęku w życiu osób z ASD – Strefa dobrych emocji – Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka? – Makaton – Program Rozwoju Komunikacji – Ruch Rozwijający bazujący na pracy Weroniki Sherbourne – Autyzm od wewnątrz. Budowanie potencjału i samodzielności osób z ASD
Paulina Ewelina Siemienkiewicz
Logopeda
Ukończyła studia licencjackie z zakresu pedagogiki specjalnej: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, studia magisterskie z zakresu logopedii oraz studia podyplomowe – Edukacja i wspomagania osób z autyzmem i Zespołem Aspergera.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Najnowsze osiągnięcia medyczne, technologiczne oraz terapeutyczne – pozwalające na realne wyrównanie szans dzieci z ubytkiem słuchu w nauczaniu powszechnym – Zaburzenia Centralnego Przetwarzania Słuchowego (CAPD) – Moje sylabki – sylabowa metoda nauki czytania prof. Jagody Cieszyńskiej – Usprawnianie motoryki małej z wykorzystaniem elementów terapii ręki – Cykl szkoleń z zakresu AAC – Masaż logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne – Gesty obrazujące ruchy artykulatorów @GORA w ujęciu praktycznym
Justyna Wilczewska
Logopeda
Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki oraz studia licencjackie z zakresu pedagogika rewalidacyjnej. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Socjoterapia, Logopedia, Edukacja i wspomagania osób z autyzmem i Zespołem Aspergera oraz Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Cykl szkoleń z zakresu AAC – Masaż logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne – Gesty obrazujące ruchy artykulatorów @GORA w ujęciu praktycznym
Aneta Giersz
Psycholog
Ukończyła studia magisterskie z zakresu psychologii – psychologia kliniczna. Studia licencjackie z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, pedagogiki niepełnosprawnych intelektualnie.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Cykl szkoleń z zakresu AAC – MAKATON – Program Rozwoju Komunikacji – „Terapia Taktylna” według metody dr S. Masgutowej – Ruch Rozwijający Bazujący na pracy W. Sherborne stopień I i II – „Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu dziecka. Strategie leczenia wg M. D. Klein i T.A. Delaney Oral -Motor Treatment Strategies in Children” Dr Marta Szmaj – Cykl szkoleń dotyczących terapii osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną – Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach w duchu rodzicielstwa bliskości – szkolenie dla profesjonalistów.
Elżbieta Zagórska
Fizjoterapeuta
Ukończyła studia magisterskie z zakresu fizjoterapii. Jest specjalistą w zakresie Metody NDT-Bobath, a także absolwentką studiów podyplomowych – Pedagogika nauczycielska.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Terapia neurorozwojowa NDT- Bobath. – PNF podstawowy, PNF w pediatrii, PNF i skoliozy – Kinezjotaping – Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną – podejście interdyscyplinarne – Teoretyczne i praktyczne zastosowanie różnych metod fizjoterapeutycznych w odniesieniu do problemu głównego pacjenta
Sandra Kuryło
Pedagog
Katarzyna Siemiaszko – Jasińska
Logopeda
Ukończyła studia magisterskie z zakresu logopedii oraz pedagogiki specjalnej. Licencjat z zakresu filologii polskiej. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna noworodków i niemowląt – Zaburzenia języka i komunikacji u małego dziecka. Diagnoza różnicowa okiem logopedy klinicznego – Rola mięśni twarzy i szyi w usprawnianiu funkcji pokarmowych; Budowa i funkcjonowanie mięśni powierzchniowych twarzy w pracy logopedy – Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD – test do diagnozy dzieci w wieku od 1. miesiąca do ukończenia 9. roku życia. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka – Wczesna interwencja. Elementy diagnozy i terapii dziecka w wieku 0-12 miesięcy z zaburzonym rozwojem psychoruchowym – Diagnoza i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych – Ortodoncja dla logopedów
Emilia Zapolska
Psycholog
Ukończyła studia magisterskie z zakresu psychologii. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Wczesne wspomaganie rozwoju małych dzieci ze złożonymi zaburzeniami oraz wspieranie ich rodzin, Oligofrenopedagogika – edukacja i wspomaganie osób z autyzmem i zespołem Aspergera oraz Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Integracja Sensoryczna – Edukacja dzieci niemówiących, użytkowników wspomagających i alternatywnych sposobów komunikowania się – Podstawowe zagadnienia w terapii i edukacji dzieci z autyzmem – Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących (AAC) – Narzędzie M-Chat –R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka – Psychologiczna diagnoza gotowości szkolnej – Stosowanie i interpretacja Dziecięcej Skali Rozwojowej DSR
Cieślukowska Marta Bożena
Pedagog
Ukończyła studia z zakresu pedagogiki specjalnej – oligofrenopedagogiki oraz pedagogiki. Jest absolwentką studiów podyplomowych – Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna oraz Logopedia, a także ukończyła Kurs kwalifikacyjny z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych.
Wybrane szkolenia i kursy:
– Diagnoza funkcjonalna Dzieci z Autyzmem – Profil Psychoedukacyjny PEP-R – Trening Umiejętności Społecznych – Szkolenie Podstawowe i Zaawansowane PECS – Autyzm z klasą – Edukacja i integracja uczniów z autyzmem lub zespołem Aspergera w szkołach różnego typu – Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się AAC – Autyzm. Interakcje – Porozumiewanie – Dialog – Program Boardmaker jako narzędzie do tworzenia pomocy komunikacyjnych dla osób z trudnościami w porozumiewaniu się
Wioleta Makarewicz
Pedagog
– pedagog, – psycholog, – tyflopedagog, – surdopedagog,
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgadzam się